מהי אופטימיזציה לאתר אינטרנט?
האתר שלכם לא מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל? הסיבה לכך היא שלא "הסברתם" למנועי החיפוש מהו בדיוק האתר שלכם, ממה הוא מורכב, במה הוא עוסק והכי חשוב – למי הוא מיועד. התוצאה: מנועי החיפוש לא יודעים להציג את האתר שלכם לקהל הרלוונטי (הרי הוא קהל היעד שלכם).
איך מתאימים את האתר לקהל היעד? דרך מנועי החיפוש השונים אנחנו בודקים באילו מילים הלקוחות משתמשים כדי לחפש את השירות שאתם מציעים. בתהליך האופטימיזציה אנחנו מבצעים התאמה בין התוכן באתר לבין מילות החיפוש שהשתמשו בהם, מה שגורם בסופו של דבר לאתר שלכם להתקדם למעלה בתוצאות החיפוש.
אופטימיזציה לאתר, מבצעים רק מקדמי אתרים בעלי ניסיון בתחום וזה השלב הראשון והמהותי בתהליך המלא של SEO – קידום אורגני לאתרים במנועי חיפוש. בין אם האתר שלכם חדש ועלה השבוע לאוויר, ובין אם אתם כבר עובדים איתו מעל לשנה – אופטימיזציה היא תהליך חובה לאתר שלכם.
אם עושים את התהליך בצורה נכונה, אתם יכולים להופיע במקומות הראשונים בביטויים רלוונטים לתחום העיסוק שלכם – גם בלי עבודה אינטנסיבית של קידום אורגני יומיומי.
דוגמא מצויינת לתוצאות הנהדרות שמגיעות לאחר אופטימיזציה, אתם יכולים לראות באתר "Toolz-ארגז כלים דיגיטלי" שעשינו לו אופטימיזציה רחבה.
לפני שנפגשנו, בעל האתר מעולם לא קידם אותו בגוגל. ומיד בסיום האופטימיזציה, אתר הכלים, התמקם במקומות הראשונים בגוגל בביטויים רלוונטים שמניבים לו עד היום מעל ל-3,000 כניסות בחודש!
צילום מסך מתוך אחד הביטווים בהם Toolz מופיע במקומות הראשונים בגוגל בתוצאות החיפוש, רק בזכות פעולות האופטימזציה:
צילום מסך מתוך גוגל אנליטיקס של אתר Toolz:
החלטתם שאתם רוצים לעשות אופטימיזציה לאתר? יופי!
בטח חשוב לכם להבין מהי העבודה שנעשה עבורכם.
השלב הראשון, הוא תכנון אסטרטגיה: יחד עם הלקוח נבחר את המוצר הכי משתלם עבורו לקדם, נאפיין את קהל היעד שלו, ונבין מה המוצר או המוצרים שהכי שווה למכור.
בגלל תחרות גבוהה ותקציב מוגבל, אסטרטגיה טובה יוצאת מנקודת הנחה שאי אפשר למכור הכל בבת אחת. לכן, צריכים לחשוב טוב טוב מה מחליטים לקדם.
אז איך מחליטים מה רוצים לקדם? דרך מחקר מילות מפתח כמובן.
השלב הבא, הוא מחקר מילות מפתח מקיף ומקצועי: מחקר, למידה וקבלת החלטות על מהם הביטויים הרלוונטיים ביותר עבורכם, שאתם יכולים וצריכים לקדם.
כמובן שאופטימיזציה עושים רק עם נותני שירות מקצועיים ובעלי ניסיון. כאלו שמכירים את השטח, וידעו לתכנן עבורכם אסטרטגיה נכונה לעסק שלכם, תוך שימוש בביטויים ומילות המפתח הרלוונטיות לכם.
לאחר שמסיימים את שני השלבים הראשונים, יש מספר פעולות חשובות נוספות שצריך לבצע:
1.תכנון היררכיה נכונה – ההיררכיה באתר היא בעצם הדרך בה אתם ממקמים את העמודים בתוך האתר: המיקום שלהם בתפריטים, בעמוד הבית ובשאר האיזורים השונים.
בעזרת תכנון לוגי נכון, מנועי החיפוש יבינו טוב יותר – מהם העמודים החשובים לכם במיוחד.
2.כותרות רלוונטיות – הכותרות באתר חייבות להיות מסונכרנות לביטויים שבוחרים לקדם
בתהליך האופטימיזציה, מתייחסים גם לכותרות הראשיות (שנקראות בשפה המקצועית H1) וגם לכותרות המשנה (H2).
3.הגדרת תגיות – את התגיות באתר מגדירים באמצעות תוספים – אם האתר שלכם מנוהל בוורדפרס. ובמערכות אחרות כמו WIX או Shopify, יש איזור ייעודי עבור הקידום האורגני.
התוכן שתכניסו לתגיות, הוא זה שהגולשים יפגשו בתוצאות החיפוש, בזמן חיפושים רלוונטים לאתר שלכם. מהסיבה הזו, יש משמעות מאוד גדולה לטקסטים שכותבים בהן.
4.העלאת מפת אתר – מפת האתר היא קובץ טקסט (לא קריא לבני אדם רגילים), שבדומה לפעולות אחרות עוזר לאלגוריתם של מנועי החיפוש לקרוא את תוכן האתר. זהו תהליך טכני שעושים בעזרת כלים שמיועדים אך ורק לעניין הזה.
5.חיבור למערכת Search Console של גוגל – מרגע שתחברו את האתר שלכם למערכת Search Console, האלגוריתם של גוגל יסרוק את האתר שלכם. לאחר הסריקה, יתחיל תהליך המיקום שלכם בתוצאות החיפוש השונות הגוגל.
6.סידור כתובות URL – פעולה פשוטה פשוטה, אבל עם משמעות גדולה: סידור כתובות ה-URL בעמודים באתר.
אנחנו ממליצים לכתוב בסוף כתובות ה-URL, את שם העמוד באנגלית. אחרת כשתרצו לשלוח את הקישור ללקוח פוטנציאלי, הוא יראה כך: https://www.parks.org.il/reserve-park/%d7%92%d7%9f-%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%99-%d7%aa%d7%9c-%d7%9e%d7%92%d7%99%d7%93%d7%95/
במקום כך: https://talkabout.co.il/
וכמובן, כשאתם משתמשים במילים באנגלית למנועי החיפוש קל יותר להבין במה עוסק העמוד.
יש פעולות רבות נוספות שאפשר לעשות בתהליך הכנת האתר לקידום אורגני. אך בתור התחלה, כדי שהאתר יתחיל לנוע קדימה, הן מספיקות בהחלט.
ולסיום: אנחנו מאמינים שקידום אורגני במנועי החיפוש, הוא הכלי היעיל ביותר עבור קידום העסק שלכם באינטרנט. רק בעזרתו, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ימצאו את האתר שלכם כשהם מחפשים את השירות או המוצר שהם זקוקים לו. כדי להופיע בחלק מאותם חיפושים, אנחנו ממליצים לכם לעשות את הדבר החשוב ביותר עבור האתר שלכם: אופטימיזציה למנועי החיפוש.
מה אתם אומרים, שנתחיל תהליך של אופטימיזציה יחד?
דברו איתנו.
ליאת, וצוות Talk About.
אהבת את זה? שתף עם מי שיכול להפיק מזה תועלת!
איך אוכל לעזור לך?
שיפור המרות בקמפיינים דיגיטליים
איך שילוב אוטומציות ושיווק דיגיטלי הפך מותג של סידורי פרחים יבשים לסיפור הצלחה בעולם שבו הכל זורם במהירות והכל בר-חלוף, מותג סידורי הפרחים היבשים שלנו
בינה מלאכותית בעסקים
איך למקסם תועלת בלי להתפזר בין אלפי כלים? הפשטות שבכוח השתמשו ב-AI כדי להאיר את הדרך לעסק שלכם בעלי עסקים מתמודדים כיום עם שפע בלתי
מאחורי הקלעים של שיווק בגרושים
איך להפוך תקציב זעום להצלחה גדולה יאללה, בואו נדבר תכל'ס על שיווק בתקציב שנראה כמו הכסף שנשאר אחרי קניות בסופר. אתם יודעים את הרגע הזה
כיצד לבחור את כלי ה-AI המושלמים לעסק שלך – טיפים והמלצות
מדריך לבחירת כלים מבוססי AI לעסק שלך כיום, כלים מבוססי AI (בינה מלאכותית) הופכים לחשובים יותר ויותר בעסקים שונים. הם יכולים לשפר תהליכים, להגדיל רווחים
הכלי הכי מבורך בשיווק העסק שלכם – שימור לקוחות
רוצה לדעת מה הלקוחות שלך חושבים עליך? האם הם מרוצים מהמוצר/שירות שלך? ואיך מידת שביעות הרצון שלהם קשורה באופן ישיר לריווחיות העסק שלך? מחקרים מראים
פרסום בפייסבוק VS פרסום באינסטגרם
לעיתים אנחנו מתלבטים היכן לפרסם את המוצר שלנו, בפייסבוק או באינסטגרם? אך השאלה הנכונה היא מה יותר נכון עבור המותג שלי? לא כל פוסט שמעלים