איך מגדילים הכנסות עם תכנון עיסקי נכון-הסיפור שכל בעל עסק צריך להכיר
מכירים את הסיפור על ההוא שעמד במטבח עם כוס קפה, הסתכל החוצה, ובדיוק באותו רגע אשתו עברה לידו ואמרה לו שיש לה בעיה עם משהו טכני בבית, ושאי אפשר להמשיך ככה, ופתאום נורה נדלקה לו מעל הראש ועשר שנים אחרי זה הפתרון שהוא המציא הפך לחברה בינלאומית?
אז זה בדיוק הסיפור שהגיע אלינו , בוקר אחד באמצע השבוע בדיוק כשהיינו באמצע ישיבת צוות.
הטלפון צלצל ומהצד השני שמענו קול נעים וסימפטי ששאל אותנו אם שמענו על מוצר שנקרא תרמלייף.
האמת שלא הכרנו, אבל מצד שני מדובר בחומר מבודד למבנים, ואנחנו לא היינו בדיוק בתקופה שבה מישהו מאיתנו בנה או שיפוץ בית.
"מדובר בפטנט גרמני מנצח בתחום בידוד מבנים", הוא המשיך "מותג מוביל בעולם שנמכר בתפוצה בינלאומית, " והגיע הזמן שגם בארץ יכירו אותו. כי לא בכל יום אפשר למצוא מוצר בתחום שלנו שמהווה את הפתרון היחיד בארץ גם למבנים חדשים וגם קיימים שאין בהם בידוד (טרום תקן הבידוד בישראל) וכל זה בעלות משתלמת, המחזירה את ההשקעה בתוך כשנתיים.
הוא המשיך וסיפר שהוא הזכיין שלהם בארץ. בעלים של חברה ליזמות טכנולוגית לפיתוח מוצרים וטכנולוגיות פורצי דרך בתחומם.(ידידותיים לסביבה , ולי נדלקו העיניים כמעצבת מוצר וכחובבת קיימות ובפרט אקולוגיה זוהי בשורה מבחינתי!)
עד לאותה שיחה, השיווק שלהם נשען על אנשי מכירות בשטח שלא הצליחו לגייס מספיק לקוחות.(אולי לידים ללקוחות?) ללקוחות. ניסיון לקידום האתר שלהם שלא צלח כי הקידום לא היה מדויק בגוגל וקמפיינים בפייסבוק שלא הצליחו כי הגדרת הקהלים, שימוש בסוגי קמפיינים והתוכן לא היה מספיק אפקטיבים
בשביל חברה שמגלגלת מיליונים בחו"ל היה ברור שאין כל הלימה בין התדמית שלהם לנוכחות והנראות הדיגיטלית שלהם.
יצאנו לדרך.
כהרגלנו בקודש הדבר ראשון שצריך היה לעשות הוא לבנות תוכנית שיווקית נרחבת ( ואם חושבים שלא צריך אותה. כדי שתדעו שתוכנית שיווק ברורה ומוגדרת, מעלה את היקף ההכנסות ב 20 אחוז יותר).
אז זה מה שעשינו:
מאחר והיה מדובר במותג חדש. היה לנו ברור שדבר ראשון אנחנו צריכים להבין מי הוא הקהל הראשוני והרווחי ביותר עבורנו.
הבנו אילו אסטרטגיות שיווק נוסו ומה היו התוצאות שהושגו.
חקרנו איזה חלקים באסטרטגיה עבדו טוב ואלו פחות.
הגדרנו מהן התפוקות הספציפיות שהלקוח רוצה להגיע אליהן מבחינת תנועה, לידים ומכירות
החלטנו על אסטרטגיות ספציפיות אותן פירקנו ליעדים ודרכי פעולה.
ואם אנחנו כבר מדברים על תוכנית שיווק , חשוב לי לומר שמדובר באחד המרכיבים ההכרחיים להצלחת עסק שמשום מה בעלי עסקים. ולא משנה אם הם קטנים או גדולים. פועלים בלעדיה.
הם מתחילים לשווק מוצר או שרות. יורים לכל הכיוונים. במקרה הטוב לוקחים מישהו מקצועי שינהל להם את השיווק הדיגיטלי אבל זה לרוב נקודתי, לאותו פרויקט, ואז מה שהתחיל כעבודה עיקבית וסדירה נעזב באמצע, כי מבחינת בעל העסק, קידום המוצר הסתיים ואין צורך עוד בליווי מקצועי אבל התוצאה היא חוסר הסקת מסקנות, חשיבה מחודשת ופעילות מחודשת מיטבת יותר.
התחלנו לעבוד. היה לנו ברור שכדי להגיע לתפוקות שהוגדרו אנחנו צריכים לפתח משפך שיווקי יעיל ואפקטיבי שכלל :
ייצור של תנועה( SEO, PPC ), מיטוב המרות, מיטוב משפך המכירות, הרצה של קמפיינים ממוקדים וברורים בפייסבוק. כלומר, התאמנו את התועלות של המוצר לקהלים שהגדרנו כקהלי היעד שלנו. התחלנו עם הקהל שחשבנו שיהיה הרווחי ביותר וכשהגיעו התוצאות שביססו את מה שחשבנו המשכנו להתרחב לעוד קהלים
עריכת בדיקות אופטימיזציה של המרות באתר כדי להגדיל את האפקטיביות של התנועה באתר.
חשוב לנו לציין שבנוסף לעבודה בפייסבוק, נעשתה עבודה גם בפלטפורמות שיווק נוספות כמו :בלוגים, פורמים ובאתרים.
היה לנו ברור שככל שהלקוח ייחשף אלינו במקומות שונים ברשת, כך תגדל הסקרנות שלו לדעת מי אנחנו. וממש כמו כל מי שרוצה לקבל יותר מידע, הוא יבדוק אותנו בגוגל, ובכך יעלה את תדירות החשיפה לשם המותג ויגרום לגוגל להבין שמדובר במוצר עם פוטנציאל חשיפה גבוה ששווה לקדמו.
חשוב להבין. אולי יש משהו מפתה במילה ממומן, כי נראה לנו שאם אנחנו נשלם כסף לגוגל, הוא יחשוף אותנו יותר. אבל תאמינו לנו, תוכן שכתוב טוב+ חקר מילות מפתח לקידום+ קידום אורגני = תוצאות שמעלות חיוך על פני הלקוח
יצרנו קמפיינים ממוקדים בפייסבוק למספר קהלים אותם הגדרנו קודם לכן.
למעשה הגדרת הקהלים הוא המפתח לכל מה שבא אחר כך.
קהלים לא מדויקים יכולים להפוך את הקמפיין הטוב ביותר לכישלון.
ההבנה מי בדיוק קונה את המוצר שלנו. מה הצורך שלו. למה לו לבחור דווקא אותנו. מה אנחנו יכולים לעשות עבורו ומה הוא מחפש הם התחלה נכונה בהגדרת קהלים. חשוב לזכור גם שלא כל קהלים שמתאימים לעסק שלנו נמצאים באותו מקום מבחינת הבשלת הקנייה ולכן אנחנו צריכים להבין איפה הלקוח שלנו נמצא במסע שלו, כדי שהפנייה שלנו תהיה מדויקת.
הפקנו קמפיינים אופטימליים לקידום האתר באמצעות שיפור מבנה הקישור הפנימי.
התמקדנו גם באסטרטגיית תוכן קולעת. המוצר המדובר שייך לתחום לא סקסי בעליל וככזה החשיבות של תוכן מעניין, מושך ומשפיע היה חיוני.
הגדרנו דפי נחיתה מותאמים אישית, ניתחנו בזמן אמת את הנתונים מהקמפיינים השונים, עבדנו על תוכן איכותי, והתמקדנו בערוצי שיווק רלוונטים, והתוצאות לא איחרו להגיע.
ההכנסות עלו וההוצאות על השיווק ירדו. אבל אנחנו הרגשנו שאפשר לעשות עוד.
כאילו משהו הציק בידיים, אז חזרנו לנתונים ושמנו לב לתופעה מעניינת בשיווק בפייסבוק. למרות שהתוצאות היו טובות. בקמפיין הלידים בה אנשים התבקשו להשאיר פרטים באופן אוטומטי ליצירת קשר נמצא פער בין כמות ההקלקות על המודעה לבין השארת הפרטים בתכל'ס.
החלטנו לנסות סוגי קמפיינים שונים כדי להשיג את התוצאה האופטימלית.
והקמפיין נמצא. מצאנו שקמפיין הודעות שנותן מענה און ליין מיידי בתיבת ההודעות של העמוד המיר טוב יותר.
עוד הוספנו את האופציה לקבל מענה כמעט ישיר במשך שעות פעילות החברה ובשעות שבין קיבלו הלקוחות שהשאירו הודעה, מענה אוטומטי שהבטיח שיחזרו אליהם בהקדם.
עכשיו בינינו, זה לא משנה איזה עסק יש לכם. קטן או גדול. עובד אחד או עשרה. מי שמבין שמענה אישי ומהיר מעלה את שביעות רצון הלקוחות, מעלה הכנסות, מגדיל את כמות הלקוחות ומוריד חוסר שביעות רצון ביותר
מ 70 אחוז. תמיד תזכרו, כאשר הלקוח רוצה לקנות ואתם טרחתם לענות לו, נתתם לו מידע וידעתם אותו מתי תחזרו אליו, הסבירות שהוא יזכור מי אתם וירצה לקנות מכם עולה פלאים.
ומה היו התוצאות ?
ולגבי תובנות. יש לנו כמה לחלוק אתכם:
- בפרסום דיגיטלי חשוב להתנסות במספר קמפיינים שונים כדי להוזיל ולייעל את העלות.
- פילוח קהל מדויק מביא לאחוזי סגירה גבוהים.
- גם כשיש תוצאות טובות ואפילו אם הלקוח לא דורש יותר, זה לא אומר שאנחנו לא יכולים וצריכים לדרוש מעצמנו. לקוח שרואה עסק עם מחויבות ואכפתיות הוא לקוח שנשאר ולא מחפש ספק במקום אחר.
- אם אתם מעסיקים כוח עזר חיצונית, תדאגו לכך שגם הם יתייחסו למוצר שלכם כמו שאתם מתייחסים אליו.
- חדירת מותג חדש דורשת הבנה של הקהל הראשוני שיכול להיות הקהל הרווחי ביותר. רק לאחר מכן נמשיך להתרחב לקהלים אחרים.
- רק לאחר שמצליחים להביא תנועה ומכירות מתרחבים לעוד קהלים
- שיווק לא נשען על ערוץ אחד. ממש כמו שלשולחן אין רגל אחת. ככל שיש לנו יותר ערוצי שיווק, ככה הלקוח פוגש אותנו בכל מיני צמתים בחייו. וזוכר אותנו כשהוא רוצה לרכוש מוצר כמו שלנו.
ואתם יודעים מה. יעד אחד שאפילו לא חשבנו עליו כשיצאנו לדרך הפך היום ליעד המרכזי שלנו:
לקוחות מחפשים היום את העסק לא לפי מילות חיפוש, אלא לפי שם העסק עצמו.
וברכה כזו אני מאחלת לכל אחד מאיתנו.